2016. december 17., szombat

Online teszt: Redmenta

Kedves Látogató!

Ebben a bejegyzésben néhány szót fogok ejteni a Redmenta nevű oldalról.

saját kép

Ahogy a képből is látszik, ez egy olyan internetes felület, ahol a szaktárgyunkhoz feladatokat tudunk gyártani. A feladattípusok többfélék lehetnek, amelyek közül mi választhatunk. Lehet például feleletválasztós kérdést alkotni, sorrendbe rendezést, igaz-hamis kérdéseket és kifejtős feladatokat készíteni. Ezekből a feladatokból összeállíthatunk egy feladatlapot, amelyeket meg tudunk osztani másokkal. Ez a megosztás lehet akár úgy, hogy egy-egy egyénnel osztjuk meg, vagy éppen egy csoporttal. A csoportokat mi alakítjuk ki, rajtunk múlik, kiket hívunk meg, ennek köszönhetően osztályoknak is létre lehet hozni ilyen felületet, ahol szintfelmérő teszteket tehetünk be.

Szerintem ez egy nagyon jó feladat, mert sokszor lehet azt tapasztalni, hogy a diákok unják a házi feladatokat, illetve sokan sérelmezik, hogy a dolgozatok sem tükrözik egy-egy tanuló tudását. Gyakran előfordul, hogy egy jó képességű diák rossz dolgozatot ír, mert esetleg rossz napja van, vagy túlságosan izgult. Szerintem egy ilyen problémát ki lehet küszöbölni ezzel a megoldással. A diákok, akár iskolában, akár otthon megoldhatják a feladatokat. Elképzelhetőnek gondolom, hogy például hétvégére egy 10-15 feladatból álló feladatlapot megosszunk a tanulókkal, amely tartalmazza az egész hetes tananyagot. Nyilván segédeszközöket is használhatnak, de míg keresik a jó megoldást, közben tanulnak, mégis a végén a sikerélményük megadatik. A végeredmények értékelése rajtunk múlik. Be tudjuk állítani, hogy melyik feladatra hány pont adható, illetve a kifejtendő kérdésekre magunk szabhatjuk meg a pontszámot a kitöltés után. 

A feladatlapok nagyon sok minden be tudunk állítani. Tetszőlegesen szabhatjuk meg, hogy egy ember hányszor töltheti ki a feladatlapot, hány perc alatt, illetve a végén a program, milyen értékelést adjon. Ez azt jelenti, hogy a kitöltés után egyből jelenjenek meg a megoldások, illetve az elért pontszámok, vagy csak azután, hogy jóváhagytuk. Szerintem ezt a változatot akkor érdemes választani, ha van kifejtendő feladat, mert akkor nekünk kell beállítani azt, hogy a diák mennyi pontot érdemel.

Az oldalnak eddig egyetlen hátrányát fedeztem fel. Míg a feladat leírásánál tudunk törteket begépelni, addig sem a megoldásoknál, sem pedig a kifejtendő kérdéseknél nem tudunk. Én ezt szomorúan tapasztaltam, hiszen, ha össze szeretnénk állítani a törtek értelmezéséből egy feladatlapot, akkor nem tudunk törteket beírni a megoldásokhoz.

Készítettem pont a törtek értelmezésével kapcsolatban egy feladatlapot, amelyet bárki kitölthet: http://redmenta.com/?solve&ks_id=2055696645

Ezen a felületen a feladatlapoknál tudunk megadni százalék alapján osztályzatot. Azt, hogy ezek az osztályzatok, mit jelentenek a valóságban, csakis rajtunk múlik. Lehet plusz pontokat adni rá, vagy mínuszokat. Mindezek már csak rajtunk múlnak. Tény és való, hogy az oldal nem helyettesíti a tantermekben írandó dolgozatokat, de sokat megmutat abból, hogy ki mennyire szorgalmas, vagy éppen, ki mennyire érti a tananyagot.

 Brigi :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése