"A szükséges készségek magukba foglalják az információ megkeresését, összegyűjtését és feldolgozását, a kritikus alkalmazást, a valós és a virtuális kapcsolatok megkülönböztetését. Ide tartozik a komplex információ előállítását, bemutatását és megértését elősegítő eszközök használata, valamint az internet alapú szolgáltatások elérése, az ezek segítségével történő keresés, az IKT alkalmazása a kritikai gondolkodás, a kreativitás és az innováció területén."*Az én szakpárosításom a matematika és a kémia. Úgy gondolom, hogy mindkét szakpáromnál az interneten jól ismert gondolatfelhők, szófelhők készítése és bemutatása egy olyan lehetőség, ami által a tananyagot jobbat átláthatják, összefoglalhatják és közben fejlődik a digitális készségük is. Ezen felül szerintem mindkettőnél alkalmazható a kiselőadás tartása, ami hatására meg tudnak ismerkedni különböző weboldalakkal (pl: prezi.com), illetve a PowerPointtal. Úgy gondolom, hogy matematikai szempontból érdekes és tanulságos lenne nekik megmutatni olyan programokat, amelyek segíthetnek nekik, mint a digitális kompetenciájuk fejlesztésében, mint pedig a tananyag érhetőbb elsajátításában. Szerintem ilyen kiváló program a GeoGebra, amely során függvényeket, különböző geometriai feladatokat tudnak a diákok rajzolni, jobban át tudják tekinteni és elképzelni a feladatot. További ehhez hasonló programok találhatóak az interneten, illetve már vannak olyan kémiai modellező programok, amik hatására molekulákat, és polimereket tudnak ábrázolni, ezáltal láthatják annak molekulának a szerkezetét, amiről tanulnak. A digitális fejlődés számos úgy lehetőségeket nyitottak meg, amelyek hatására a tananyag megérhetőbbé, közelibbé és valóságosabbá tudnak válni a diákok számára.
*Részlet a Nemzeti Alaptanterv digitális kompetencia részéből
2016. október 5., szerda
Digitális kompetencia
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése